Grab - Cara untuk membuat tuntutan pembayaran ganti rugi caj pembersihan/pembaikan?(BOLEH BUAT TUNTUTAN DENGAN GRAB)
Apa boleh dibuat kalau Penumpang Grab mengotorkan kereta anda?
1. Bagaimanakah cara untuk membuat tuntutan pembayaran ganti rugi caj pembersihan/ pembaikan?
Sebarang kerosakan kecil yang dikenakan ke atas kereta anda boleh dituntut sehingga RM150. Bukti (dalam bentuk gambar) perlu diserahkan dengan laporan anda untuk membuat sebarang tuntutan.
Senarai kerosakan kecil termasuk:
- Muntah
- Tumpahan makanan atau minuman
- Lekukan atau calar (dalam atau luar kereta)
- Tempat duduk yang dikotorkan oleh penumpang
*Sila ambil perhatian, pampasan ini tertakluk kepada semakan kami kerana setiap situasi adalah berbeza antara satu sama lain.
** Semua tuntutan mesti dibuat dalam masa 14 hari dari tarikh kejadian.
Bagaimanakah saya boleh membuat tuntutan dalam aplikasi pemandu Grab:
- Tekan ‘Bantuan’ dalam aplikasi anda
- Tekan ‘Pusat Bantuan’
- Tekan ‘Report a past trip issue’
- Tekan ‘Feedback about my passenger’
- Tekan ‘My passenger made a mess or damaged my car’
- Pilih trip yang berkaitan
Untuk muntah dan kotoran, sila pastikan kamu tidak lagi mengambil penumpang selepas kejadian tersebut berlaku, maknanya job muntah itu adalah job terakhir.
Ambil gambar kotoran/muntah di kereta anda, screenshot trip id di job history, report CS dahulu. Selepas hantar cuci, pastikan RESIT CUCI ADA COP COMPANY. Ambil gambar resit tersebut dan email ke CS.
Refer link di atas.
Refer link di atas.
Kamu ada kawan nak daftar Grab Driver?
Daftar dengan link di bawah:
Untuk Android KL Selangor Grab Driver Registration App:
Download app dgn link ini:
Untuk borang daftar Grab Driver IOS/Android user:
Sekiranya anda masih mempunyai masalah untuk pendaftaran Grab Driver, click link di bawah untuk menghubungi admin whatsapp.grabdrivermy.com
+60163168357 (BM, English, Mandarin)
source:https://www.grab.com/my/komitmen-kami-untuk-menambahbaik-pengalaman-rakan-pemandu-kv/
Comments
Post a Comment